Vores Varde Medarbejderportal
u
Telefonbog
s
Søg

Følg denne side

Få en e-mail tilsendt når der sker væsentlige ændringer på denne side.

Om Økonomiafdelingen

Økonomiafdelingen har fokus på at sikre en optimal økonomistyring i den samlede organisation.

De ansatte i Økonomiafdelingen er fra 1. marts 2016 organiseret i 3 grupper, der har navnene..

  • Budget og Regnskab
  • Analyse og Økonomistyring
  • Indkøb og forsikring

 

Hovedopgaver i Budget og Regnskab

  • Økonomifunktion
    • budget
    • budgetopfølgning
    • regnskab
  • tilsyn med boligorganisationer
  • administration af kommunens ældre- og plejeboliger (udlejning, budget og regnskab, mv.)
  • finansiering (optagelse af lån, garantier og likviditet)
  • vejleder og rådgiver aftaleholdere, institutioner, mv.

 

Hovedopgaver i Analyse og Økonomistyring

  • koordinering af budgetlægningen
  • tværgående analyser
  • ledelsesinformation
  • effektmålinger
  • vedligeholdelse af aftalestyringskonceptet
  • udvikling og implementering af den økonomiske politik
  • udvikling af økonomistyringen, budgetprocessen og budgetteringsmetoder

 

Hovedopgaver i Indkøb og Forsikring

  • ansvarlig for at gennemføre og implementere kommunens udbuds- og indkøbspolitik
  • ansvarlig for overholdelse af udbudslovgivningen - særligt på varekøb
  • deltager i projekter vedrørende udbudsopgaver
  • ansvarlig for indgåelse af kontrakter på opgaver, der har været i udbud
  • vedligeholdelse og opfølgning på indgåede kontrakter
  • compliance
  • forsikringer og risikostyring på forsikringsrelaterede områder