Vores Varde Medarbejderportal
u
Telefonbog
s
Søg

Følg denne side

Få en e-mail tilsendt når der sker væsentlige ændringer på denne side.

Håndtering af stress i praksis

Dette kursusopslag er publiceret den 10. June 2018


Du har måske allerede stor viden om stress – men kan blive i tvivl om hvordan du handler bedst når du skal håndtere en stresset medarbejder i praksis?!

De fleste ledere kender til, hvordan man kan afhjælpe en akut stressbelastning hos en medarbejder, men kan måske være i tvivl om den bedst mulige håndtering af eksempelvis kollegaernes reaktioner og bekymringer eller den rette støtte af både medarbejder og kolleger fremadrettet? 

På kurset går vi tættere på blandt andet dilemmaer som disse. Med udgangspunkt i den nyeste viden om stress, vil du også, gå fra kurset med konkrete anbefalinger til hvordan man strukturerer og gennemfører opfølgningssamtaler med stressede medarbejdere.

Du får også viden om:

  • Hvordan du skaber trivsel?
  • Hvad gør du for at forebygge stress i din afdeling/institution?
  • ”What to do” når stress viser sig?


Dagen er opbygget med en veksling mellem oplæg, dialog og gruppeøvelser, og der vil blive mulighed for at diskutere jeres egne konkrete cases.

 

Tilmelding og yderligere information via kursuskataloget.